söndag 22 april 2007

Nytt kryss

Två nya kryss på en vecka! Förra veckan fick jag in järnsparv nere vid Draven i Värnamo kommun och idag fick jag in ringtrast strax söder om Jönköping. Järnsparv har jag i och för sig sett tidigare men jag har inte känt att jag har sett den tillräckligt väl för att kunna kryssa den. För övrigt så såg jag faktiskt grävling för första gången i mitt liv igår.

Lovikkavantarna till min jobbarkompis är klara. Jag väntar bara på att det blå, gula och röda garnet ska komma in till garnaffären. Därefter kan jag sy på dekorationen på vantarna. Bild kommer när de är helt klara.











Bjuder på en bild från sommaren 2006: Ulf Lundell på Svaneholms slott i Skåne. Jag håller tummarna för att det blir en turné även i sommar. Dock är jag lite tveksam till det eftersom det har varit så tyst om uffe nu på sistone.

Inga kommentarer: