söndag 14 oktober 2007

Söndagsutflykt

Idag har vi varit i Lyngemads naturreservat och gått en runda. Vi hittade stor revmossa och vågig sidenmossa (två signalarter) och 4 liter trattkantareller.

Här kommer några bilder på stickena som jag håller på med för tillfället. Det är tre projekt på gång och det beror på att först tog garnet slut till bingetröjan, så då började jag på pippitröjan. Sen tog garnet slut till pippitröjan så då började jag på den grå 40-talskoftan. Men nu har jag garn till alla igen så nu hoppas jag kunna slutföra alla tre inom kort!

6 kommentarer:

Anonym sa...

verkar bli jättefina tröjor! Puss min älskling

Anonym sa...

Oh vad fina! jag önskar verkligen att jag kunde sticka... Jag har stickat en hjälmmössa i rött, såg ju fin ut tills jag insåg att den var fett egghead :-) och sedan började jag på en kofta som blev helt stor, sedan gav jag helt enkel upp!

Du kanske skall börja sälja lite babykoftor???

Anonym sa...

Verkligen fina stickprojekt! Du är bäst!!! Kram från Rebecka

Marielle sa...

Men kan det inte bara vara så att hjälmmössan ser stor ut men att den kommer att passa ändå? Jag har också stickat nån sådan men inte vågat ge bort den för den ser så konstig ut.. Det är märkligt det där med storlekar, den grå koftan skulle vara i stl 6 mån men den verkar mer passa en 1-åring tycker jag. Fast det är ju svårt att veta när man inte har någon att prova på...

Om det blir för stort så kan du prova att byta till stickor i mindre storlek så kanske storleken stämmer bättre.

Anonym sa...

Moa tackar SÅÅ mycket för den fina fina tröjan hon fått! Snäll du är Marre! :-)

Anonym sa...

Hej gumman! Vad roligt det var att träffa dig i går, synd att inte Henke var med bara. Hoppas att allt e bra med dig så här "dagen efter".
Kramar i stora lass!