torsdag 15 maj 2008

Idag har jag hunnit sticka klart och sy ihop den senaste pippitröjan. Jag tänkte att en kompis son ska få den men frågan är om den inte är för liten... Hmm, jag chansar och skickar iväg den ändå och passar den inte så får jag väl sticka en i storleken större. Jag har kommit över ett mönster på en smårandig kofta som jag är sugen på att sticka. Det skulle vara kul att börja på den idag, får se om jag hinner. Häromdagen drog jag fram den röd- och svartrandiga fårtröjan som jag stickade i vintras. Den passade på Edith nu fast den var i stl 3 mån. Nu när hon har den på sig så tycker jag faktiskt att den blev rätt så bra. Jag var en aning missnöjd när den var färdigstickad eftersom jag tycker det är svårt att få till mönster utan att det bubblar sig.

Idag har jag även varit på mamma-jympa. Man får ta med sig sina bebisar och så kör vi mammor ett brädpass. Jag behövde bara ta upp Edith två gånger annars så låg hon så nöjt på sin filt och skrattade åt mig där jag hoppade runt. Det var ett riktigt roligt pass, mycket mer tempo än ryggjympapasset som jag går på på tisdagar. Jag kanske ska byta ut det passet mot ett med lite mer fart i.

Här kommer bild på de två senaste pippitröjorna:


Inga kommentarer: